Dofinansowano przez Unię Europejską

Witamy w wirtualnym Biurze Obsługi Pasażera.

Poniżej zamieszczamy najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące m.in. biletów i rozkładów jazdy. Jeśli brakuje odpowiedzi na Twoje pytanie, skorzystaj z formularza zgłoszeniowego pod sekcją pytań i odpowiedzi (FAQ).

Zobacz również sekcję Pasażer z linkami do najważniejszych informacji >>

Często zadawane pytania

Istnieje wiele typów biletów – od jednorazowych po długookresowe. Przykładowo, koszt biletu jednorazowego bez ulgi to 5,00 złotych, koszt biletu 30-dniowego to 140 złotych, koszt BBbiletu 30-dniowego ze zniżką dla osób mieszkających i rozliczających PIT w Bielsku-Białej to 120 złotych. Dodatkowo dla wybranych grup (m.in. uczniów, studentów) bilety są tańsze o połowę.

W naszej sieci nie ma podziału na strefy taryfowe – każdy bilet obowiązuje na liniach miejskich i podmiejskich, a także nocnych i pracowniczych (w okresie ważności danego biletu).

Pełny cennik znajduje się na stronie internetowej Organizatora – Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej >>

Oferujemy szeroki wachlarz kanałów sprzedaży biletów:

  • Esklep MZK — możliwość zakupu BBbiletu oraz biletów 7‑dniowych, 30-dniowych, 90-dniowych i miesięcznych specjalnych przez internet. Idź do e‑sklepu >>

  • Kasowniki mobilne — możliwość zakupu biletów jednorazowych, 70-minutowych, 24-godzinnych, 72-godzinnych i weekendowych za pomocą karty płatniczej w każdym autobusie MZK. Jak korzystać z kasowników mobilnych? >>

  • Punkty Obsługi Pasażera — możliwość zakupu BBbiletu oraz biletów jednorazowych, 70-minutowych, 24-godzinnych, 72-godzinnych, 7‑dniowych, weekendowych, 30-dniowych i 90-dniowych oraz rocznych specjalnych. Płatność kartą i gotówką. Lista i lokalizacje POP >>

  • Biletomaty stacjonarne — możliwość zakupu biletów jednorazowych, 70-minutowych, 24-godzinnych, 72-godzinnych, 7‑dniowych, weekendowych i miesięcznych. Płatność tylko gotówką. Lista i lokalizacje biletomatów >>

  • Biletomaty solarne — możliwość zakupu biletów jednorazowych, 70-minutowych i 24-godzinnych. Płatność tylko gotówką. Lista i lokalizacje biletomatów >>

  • Aplikacje mobilne — możliwość zakupu wszystkich rodzajów biletów, oprócz rocznych specjalnych i BBbiletów. Informacje o aplikacjach mobilnych >>

  • Punkty handlowe (kioski, sklepy, placówki pocztowe) — możliwość zakupu biletów jednorazowych (w niektórych punktach również 70-minutowych i 24-godzinnych). Punkty zlokalizowane w granicach administracyjnych Gminy Bielsko-Biała oraz na terenie gmin ościennych: Czechowic-Dziedzic i Wilkowic. Wykaz punktów prowadzących sprzedaż biletów >>

  • Kierowcy autobusów – możliwość zakupu biletów 70-minutowych i 24-godzinnych. Płatność wyłącznie odliczoną gotówką. Kierowca ma prawo odmówić sprzedaży przy opóźnieniu powyżej pięciu minut lub przy braku odliczonej gotówki.

Przypominamy! Brak możliwości dokonania zakupu biletu poprzez dany kanał dystrybucji nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu. Zachęcamy do posiadania przy sobie biletów papierowych, w razie np. braku autoryzacji karty płatniczej w kasowniku mobilnym czy niedostępności aplikacji.
Więcej o sprzedaży biletów na stronie Organizatora >>

Istnieje kilka grup podróżnych, którzy mogą podróżować bezpłatnie. To m.in. osoby, które ukończyły 65. rok życia oraz dzieci do 30 września roku, w którym kończą siódmy rok życia, albo rozpoczynają odroczoną naukę. Należy jednak pamiętać o posiadaniu odpowiedniego dokumentu poświadczającego ulgę. Pełny wykaz ulg >>

Przewóz zwierząt i bagażu jest bezpłatny. Nie wolno jednak transportować m.in. substancji wybuchowych, niebezpiecznych lub utrudniających podróż innym pasażerom. Przewóz roweru odbywa się za opłatą równą biletowi jednorazowemu lub 70-minutowemu (dotyczy to również osób z biletem okresowym). Zwierzęta i rzeczy można przewozić tylko wtedy, gdy jest to bezpieczne i nie utrudnia podróży innym pasażerom – w uzasadnionych przypadkach kierowca może odmówić przewozu, jeśli uzna to za zagrażające bezpieczeństwu. Więcej informacji w regulaminie >>

Wszystkie rozkłady jazdy są aktualizowane w serwisie OnTime: https://rozklady.bielsko.pl/ – można wyszukiwać je na podstawie linii lub przystanku.
Dodatkowo rozkłady można pobrać w formacie do wydruku z tej strony.

Tak, istnieje taka możliwość. Zachęcamy do skorzystania z portalu OnTime lub KiedyPrzyjedzie.

W naszej siedzibie przy ul. Długiej 50 prowadzimy Biuro Rzeczy Znalezionych. Przed wizytą warto ustalić, czy zguba tam trafiła. Czytaj więcej >>

Jeżeli uwagi dotyczą organizacji komunikacji miejskiej – np. rozkładów jazdy, numeracji linii, taryfy biletowej, przystanków – najlepiej zgłaszać je bezpośrednio do Organizatora – Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jeżeli uwagi dotyczą realizacji przewozów – np. stanu taboru, zachowania kierowców, kontroli biletów – najlepiej zgłaszać je do nas, na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prosimy, aby w zgłoszeniu znalazły się szczegóły potrzebne do ustalenia miejsca i czasu zdarzenia (numer linii, kierunek, przystanek, data, godzina, przedmiot zgłoszenia). 

 

 

 

Brakuje Twojego pytania? Napisz do nas, korzystając z formularza poniżej.

Z Biurem Obsługi Pasażera możesz także skontaktować się telefonicznie, w dni robocze w godz. 7.00–15.00, pod numerem 33 814 35 11 wew. 245.

Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Formularz kontaktowy

Wpisz poprawne imię i nazwisko.

Wpisz poprawny adres email.

Wpisz poprawny numer telefonu.

Prosimy o zaakceptowanie Polityki prywatności.

Invalid Input

Podaj poprawny wynik

Kontakt

edytuj