Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.mzk.bielsko.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ocena nadmiernych kosztów
Na podstawie przeprowadzonej oceny nie stwierdzono, że zapewnienie dostępności cyfrowej niektórych elementów strony internetowej wiązałoby się z nadmiernymi kosztami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
W przypadku tej strony internetowej nie występują elementy wyłączone z tego powodu.
Niedostępne treści
Na stronie internetowej nie znajdują się treści, które są niedostępne.
- Brak.
Niezgodność z załącznikiem
Na stronie internetowej nie występują niezgodności z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
- Brak.
Treści nieobjęte przepisami
Brak treści znajdujących się na stronie internetowej, które są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności cyfrowej na mocy przepisów ustawy.
Nadmierne koszty
Na stronie internetowej nie występują elementy niedostępne cyfrowo, które zostały wyłączone ze względu na nadmierne koszty.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
- Data ostatniego przeglądu:
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Strona internetowa oferuje następujące udogodnienia dla użytkowników:
- Możliwość zmiany wersji kontrastowej witryny.
- Przełącznik rozmiaru czcionki umożliwiający dostosowanie tekstu do potrzeb użytkownika.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej nie występują niestandardowe skróty klawiszowe.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- Osoba do kontaktu: Janusz Chrobak
- E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Telefon: 33 814 35 11
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Kontakt w sprawie dostępności strony internetowej możliwy jest poprzez:
- Koordynatora dostępności: Janusz Chrobak.
- E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Telefon: 33 814 35 11
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do
- Janusz Chrobak
- Bielsko-Biała, ul. Długa 50, 2 piętro, pokój nr 202
- E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada i nie oferuje aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności architektonicznej znajduje się poniżej tj. pod tym samym adresem jak niniejsza deklaracja dostępności.
Siedziba: Budynek Administracyjny zlokalizowany w Bielsku-Białej przy ul. Długiej 50
Parking
Przy wejściu do budynku znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Wejście
- Drzwi główne wejściowe do budynku otwierają się na zewnątrz.
- Budynek posiada drzwi boczne od strony portierni, otwierane na zewnątrz.
- Nad wszystkimi wejściami do obiektu znajduje się zadaszenie chroniące przed opadami.
- Przy wejściu głównym do budynku oraz przy wejściu od parkingu wewnętrznego znajdują się tablice informacyjne.
Ciągi komunikacyjne
Budynek nie jest wyposażony w windę, tym niemniej dostęp alternatywny dla osób ograniczonych ruchowo zapewniony jest poprzez możliwość skorzystania z platformy schodowej (schodołazu), po wcześniejszym umówieniu spotkania z Koordynatorką ds. dostępności.
Pomieszczenia
- Drzwi wewnętrzne na tzw. podwyższonym parterze budynku otwierają się do wewnątrz.
- Istnieje możliwość wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń w tym zakresie.
- Kasa biletowa znajduje się na podwyższonym parterze, w korytarzu po lewej stronie, pokój nr 3 (dostępne miejsca siedzące oraz stoliki).
- Biuro Obsługi Pasażera znajduje się na podwyższonym parterze, w korytarzu po prawej stronie, pokój nr 22.
- Biuro Rzeczy Znalezionych znajduje się na 1 piętrze, w korytarzu po prawej stronie, obok schodów, w pokoju 120. Kontakt z Biurem Rzeczy Znalezionych możliwy jest pod numerem tel. 33 814 35 11, numer wewnętrzny: 253.
- Sekretariat znajduje się na 1 piętrze, w korytarzu po lewej stronie, pokój 105.
- Na pierwszym piętrze zapewniono poczekalnię wyposażoną w miejsca siedzące i stół.
Toalety
Toaleta jest dostępna na podwyższonym parterze budynku, w korytarzu po prawej stronie, przy schodach na wyższe piętro.
Pozostałe informacje
- Do siedziby Spółki można dojechać autobusami linii nr 1, 12 i 34.
- W dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 15:00, zapewniona jest pomoc Koordynatorki ds. dostępności, przy czym zalecane jest uprzednie umówienie spotkania.
- Wyjścia ewakuacyjne są oznaczone na każdej kondygnacji budynku.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Dostęp alternatywny umożliwiony jest poprzez wsparcie Koordynatorki ds. dostępności.
- Zapewniona jest dostępność tłumacza języka migowego, po wcześniejszym umówieniu spotkania z Koordynatorką ds. dostępności.
Punkt Obsługi Pasażera przy ul. Krasińskiego 6/9
Parking
W pobliżu wejścia do budynku znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Wejście
Drzwi wejściowe otwierają się do wewnątrz.
Pomieszczenia
- Istnieje możliwość wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń w tym zakresie.
- Przestrzeń komunikacyjna lokalu jest wolna od barier poziomych i pionowych.
- Do obsługi osób poruszających się na wózku wyznaczone jest stanowisko z obniżoną ladą.
- W przestrzeni dla klientów zapewnione jest siedzisko.
Toalety
W pobliżu budynku znajduje się toaleta publiczna.
Pozostałe informacje
- Do punktu można dojechać autobusami linii nr 1, 2, 4, 7, 8, 10, 18, 22, 24, 26, 27, 28, 35, 35S, 35L, 50, 57, P2 i N1.
- W dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 15:00, zapewniona jest pomoc Koordynatorki ds. dostępności, przy czym zalecane jest uprzednie umówienie spotkania.
- W lokalu nie ma pętli indukcyjnej. Dostęp alternatywny umożliwiony jest poprzez wsparcie Koordynatorki ds. dostępności.
- Zapewniona dostępność tłumacza języka migowego, po wcześniejszym umówieniu spotkania z Koordynatorką ds. dostępności.
Punkt Obsługi Pasażera przy ul. Krasińskiego 6/9
Pozostałe informacje
W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się przystanek autobusowy, przejście podziemne oraz winda dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Rozwiązania zastosowane w autobusach Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o.
- Niska podłoga na całej długości pojazdu, bez dodatkowych stopni wejściowych przy drzwiach oraz bez progów poprzecznych wewnątrz.
- Układ przyklęku umożliwiający obniżenie podłogi pojazdu do wysokości chodnika na przystanku.
- Odpowiednio oznakowana piktogramami na podłodze i ścianie bocznej, specjalna przestrzeń dla wózków dziecięcych oraz osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, wyposażona w urządzenia przytrzymujące i zapewniające stabilność wózka inwalidzkiego oraz w przycisk sygnalizujący kierowcy zamiar opuszczenia autobusu przez pasażera z niepełnosprawnością.
- Rozkładana rampa najazdowa (podest) przy drzwiach ułatwiająca wejście osobom z wózkami dziecięcymi lub poruszającym się na wózku.
- Przyciski wewnętrzne „stop” z wypukłymi znakami w języku Braille’a.
- Przyciski wewnętrzne do otwierania drzwi przez pasażerów z napisem „drzwi” oraz dodatkowo wypukłymi znakami w języku Braille’a lub wypukłym piktogramem w formie znaku „< >”.
- Elektroniczne, diodowe tablice informacyjne wewnątrz i zewnątrz pojazdu informujące o numerze linii i trasie przejazdu autobusu, w tym o kolejnych przystankach.
- System głosowej zapowiedzi przystanków, wraz z wyświetlaniem ich kolejnych nazw.
- Poręcze i uchwyty o barwie ostrzegawczej (żółtej).
- Osłony krawędzi stopni w kolorze ostrzegawczym (żółtym), w celu zminimalizowania ryzyka potknięcia się.
- Dodatkowo – w 9 nowych pojazdach zakupionych od 2021 r.: zamontowano zewnętrzną tablicę liniową o wysokim kontraście, umiejscowioną między pierwszymi a drugimi drzwiami, wyświetlającą numer linii; wyznaczono odpowiednio oznakowane piktogramem, specjalne miejsce na podłodze pojazdu, przeznaczone dla psa przewodnika, który towarzyszy pasażerowi z dysfunkcją wzroku; zastosowano drzwi otwierane odskokowo–przesuwnie na zewnątrz; krawędzie wszystkich skrzydeł drzwi wyposażono w system ochrony przed ściśnięciem pasażera przy zamykaniu; zapewniono sygnalizację akustyczną i świetlną zamykania drzwi.
- Ponadto w czterech autobusach klasy MAXI (12 m) zakupionych w 2021 r. zamontowano system neutralizacji wirusów, bakterii, grzybów i innych drobnoustrojów, oparty o promieniowanie UV – ważny dla pasażerów o obniżonej odporności na choroby.
Rozwiązania zastosowane w busach Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o. przeznaczonych do przewozu dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami do przedszkoli, szkół i placówek oświatowych na terenie Bielska-Białej
- Winda o napędzie elektryczno-hydraulicznym (podest ruchomy) o udźwigu min. 250 kg, zamontowana w obszarze tylnych drzwi, umożliwiająca transport osób na wózkach inwalidzkich do pojazdu.
- Lampy sygnalizujące, rozbłyskowe, koloru żółtego włączane w czasie obsługi windy.
- Zapewniono 3 poprzeczne szyny i komplety pasów do mocowania wózków.
- Zapewniono 3 komplety pasów bezpieczeństwa dla osób z niepełnosprawnościami na wózkach.